Oppsett av Thunderbird på Windows

Under følger en veildning for hvordan du setter opp Thunderbird på Windows til å laste ned e-post fra en e-postkonto opprettet på et cPanel webhotell hos MyWebhost.

  1. 1.

    Når du har åpnet Thunderbird velger du "Verktøy" -> "Kontoinnstillinger..." i menyen

  2. 2.

    Velg "Legg til e-postkonto..." under "Kontohandlinger"

  3. 3.

    Du må fylle ut informasjon om din e-postkonto

    Navnet ditt: Fyll ut navnet ditt
    E-postadresse: Fyll inn e-postadressen du har opprettet
    Passord: Fyll inn passordet du valgte når du opprettet e-postkontoen
    Kryss av i "Husk passord" dersom du ønsker at e-postklienten skal huske passordet ditt slik at du slipper å skrive det inn hver gang du henter e-post. Trykk "Fortsett"

  4. 4.

    Thunderbird skal automatisk identifisere serverinnstillingene for ditt domene. Om dette ikke er tilfelle er servernavn både for utgående (POP3 eller IMAP) og innkommende (SMTP) e-post "mail.dittdomene.no". Klikk "Opprett konto" for å konfigurere kontoen

  5. 5.

    Du vil få en melding om at Thunderbird må overstyre sertifikatet for tjenesten. Dette gjør du ved å trykke "Bekreft sikkerhetsunntak"

  6. 6.

    Du får en oppsummering av kontoen. Trykk "OK" for å lukke vinduet

  7. 7.

    Kontoen er nå tilgjengelig til bruk i Thunderbird

Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse